English

Prezentarea Proiectului



TOPONIMIA MITICA EUROPEANA. GLOSAR SI BAZA DE DATE INTERACTIVA PENTRU STUDIUL TOPONIMELOR CU RELEVANTA MITOLOGICA DIN SPATIUL GRECO-LATIN

 

 

PROIECTUL PROPUNE IDENTIFICAREA SI EVIDENTIEREA IN CONTEXT LITERAR SI ISTORIC A TOPONIMELOR EUROPENE, IN SPECIAL A CELOR DIN ZONA MARII MEDITERANE SI A SPATIULUI PONTIC DE CARE SUNT LEGATE REPERELE MITICE ALE ANTICHITATII SI ALE EVULUI MEDIU GRECO-LATIN.

LA UN PRIM NIVEL, LINGVISTIC, URMARIM REALIZAREA UNUI GLOSAR DE TOPONIME GRECESTI SI LATINE IN TRANSLITERARE (SAU, DUPA CAZ, TRADUCERE) ROMANEASCA, INSOTITE DE INDICATII GEOGRAFICE SAU LITERARE, SERVIND LA IDENTIFICAREA LOCULUI, REGIUNII SAU A FORMEI DE RELIEF. MENTIONAM FAPTUL CA IN LIMBA ROMANA NU EXISTA UN SET DE REGULI CARE SA NORMEZE EFICIENT SI EXHAUSTIV TRANSLITERAREA NUMELOR PROPRII GRECESTI SI LATINE. LA UN AL DOILEA NIVEL, AL ANTROPOLOGIEI CULTURALE, PROIECTUL URMARESTE IDENTIFICAREA MITURILOR SI A LEGENDELOR LEGATE DE TOPONIMELE DIN SPATIUL SI EPOCA MENTIONATE, IN VEDEREA CREARII UNUI ATLAS INTERDISCIPLINAR, GEOGRAFIC, ISTORIC SI MITOLOGIC AL SPATIULUI EUROPEAN DOMINAT DE CULTURA GRECO-LATINA. REALIZAND O BAZA DE DATE ACCESIBILA PE WEB SI CD, SUB FORMA UNEI HARTI INTERACTIVE, PROIECTUL TRATEAZA UN DOMENIU DE LARG INTERES CARE NU A BENEFICIAT IN SPATIUL ROMANESC DE O ABORDARE BAZATA PE METODELE SI INSTRUMENTELE STIINTEI MODERNE. COLECTIVUL DE CERCETARE ISI PROPUNE REALIZAREA UNEI PARADIGME DE CUNOASTERE SI INVATARE, CARE SA OFERE UN MODEL FLEXIBIL SI INTERACTIV, ATAT ELEVILOR SI STUDENTILOR, CAT SI PROFESORILOR, CERCETATORILOR, TRADUCATORILOR SI TRANSLATORILOR, JURNALISTILOR, EDITORILOR SI, NU IN ULTIMUL RAND, PUBLICULUI LARG. PROPUNAND NU DOAR CUNOASTEREA SISTEMATICA A UNUI PALIER AL ANTICHITATII SI EVULUI MEDIU – GEOGRAFIA MITICA SI ISTORICA – DAR OFERIND SI NORME JUSTIFICATE ALE MODULUI IN CARE TERMENII ACESTUI DOMENIU PATRUND IN LIMBA ROMANA, PROIECTUL PREZENTAT DEZVOLTA UN SISTEM DE CUNOASTERE SI INVATARE CU O BAZA LARGA DE APLICABILITATE SI CU O ADRESABILITATE CE ARE IN VEDERE PALIERE DE VARSTA SI INSTRUIRE DIFERITE, IN MEDIU INSTITUTIONAL SAU INDIVIDUAL.